התמחות בנושא של ליטיגציה מסחרית מאפשרת לעורך דין להציע את סל השירותים שלו במקרים שונים של סכסוך משפטי. באופן עקרוני, התפקיד של עורך הדין הוא ללוות את הלקוח מהרגע שבו מתגלעת מחלוקת מסחרית סביב נושא מסוים ועד שמוצאים פתרון.
ברוב המקרים, הליווי של עורך הדין יהיה רלוונטי למשל בנסיבות של סכסוך מול חברה, שותפים או בעלי מניות. במקרים אחרים, יכול להיות שיהיה צורך ליצור קשר עם עורך דין ליטיגציה מסחרית בשביל לטפל בסכסוך בקשר להפרת חוזה, הסכם מייסדים, קניין רוחני או זכויות יוצרים.
במילים אחרות, רצוי להתייעץ עם עורך דין שמתמחה בנושא של ליטיגציה מסחרית עוד לפני שמגבשים אסטרטגיה משפטית כזו או אחרת. ככל שמתאמים את שירותי הייעוץ מוקדם יותר, כך עולה הסיכוי לטיפול אפקטיבי במקרה שעל הפרק.
טיפים לבחירת שירותי ליטיגציה מסחרית
עורך דין שמציע את השירות של ליטיגציה מסחרית צריך להיות בעל ידע וניסיון. בזכות הידע והניסיון ניתן לדעת כיצד להתנהל מול חברות בארץ ובעולם, באיזה אופן להביא לידי ביטוי את הזכויות המגנות על הלקוח וגם מה לעשות בשוק הפרטי לעומת המוסדי. כאשר בודקים את מספר שנות הניסיון של משרד עורכי הדין, רצוי גם לנצל את ההזדמנות ולברר לגבי מתודולוגיות העבודה שמאפיינות אותו.
מלבד האמור לעיל, רצוי לבחור שירות ספציפי של ליטיגציה מסחרית גם לפי היכולת של עורכי הדין להציע לקהל היעד והלקוחות שלהם ליווי אישי. הליווי האישי חשוב בשירות מן הסוג הזה, כי הוא יכול למנוע טעויות בלתי הפיכות בכל מה שנוגע להתנהלות השוטפת מול בתי המשפט. כאשר מתאמים את השירות של ליווי אישי, נהנים מהיתרונות של ליטיגציה מסחרית ברמה גבוהה.