לשמור על רווחיות העסק גם במצבי חירום
אסונות הם בהגדרתם דבר בלתי נמנע. הם עלולים להשפיע על החיים האישיים של כל אחד מאיתנו אך בנוסף לכך, הם משפיעים בצורה עצומה ומשמעותית גם על ארגונים, חברות ומוסדות. למרות שאסונות מסוגים שונים, כמו מתקפות טרור, אסונות טבע או מלחמות עלולים להישמע מאיימים במיוחד ולגרום לסגירת עסקים, ניתן להתמודד עמם בצורה חכמה ולגרום להמשך שרידתו של העסק. יצירת תכנית פעולה למצבי אסון ולזמן שאחריהם נקראת שרידות עסקית BCP. זוהי תכנית פעולה הכוללת שינויים זמניים בחברה, בתפקידים, בלוגיסטיקה וכולי אשר נקבעים מראש, כך שניתן יהיה להתמודד בהצלחה עם כל מכשול.
היכנסו וצפו! מזה בכלל BCP:
מה כוללת תכנית ה-BCP?
מדובר בתכנית רב מערכתית שכוללת מספר אספקטים שונים:
- מיפוי של טריגרים להפעלת תכניות שונות – טריגר הוא אסון מסוג מסוים, שיפעיל דרכי פעולה כאלה ואחרות לשרידות העסק. הפעולה במצב של מלחמה עם השבתת תשתיות פיזיות, למשל, תהיה שונה לחלוטין מהפעולה בעת מתקפת רשת. בחלק זה בתכנית ממפים את הטריגרים ואת תכניות הפעולה לכל טריגר.
- נהלי עבודה – בחלק זה בתכנית שרידות עסקית BCP יוצרים רשת נהלים שיופעלו בעת אסון. חשוב לזכור שלא מספיק שנהלים אלו יהיו כתובים, אלא גם מיושמים ומתורגלים לאורך כל השנה.
- היערכות לוגיסטית – בחלק מתכנית השרידות העסקית מגדירים יעדים לוגיסטיים חשובים ודואגים שיהיו משאבים לוגיסטיים השמורים למצב חירום, כגון רשתות מחשבים, מתקנים מהם החברה תעבוד וכולי.
ניתן להיעזר בתוכנות מקצועיות ל-BCP
יצירת תכנית שרידות עסקית BCP דורשת השקעה כוח אדם ומשאבים. אחד מהדרכים לניהולה בצורה יעילה היא שימוש בתכנה ייעודית לשרידות עסקית BCP שמאפשרת להפעיל אותה בצורה מהירה ביותר. עוד דרך ליהנות מתכנית אפקטיבית היא היעזרות באיש מקצוע מהתחום לכתיבת התכנית וליישומה בשטח.