מוקד שירות אמור ויכול לרכז את התקשורת מול הלקוחות. באמצעות מוקד מן הסוג הזה ניתן למשל לדאוג שללקוחות יהיה אל מי לפנות בכל מקרה של דילמה, התלבטות, שאלה וכן הלאה. במקרים אחרים, יכול להיות שהתפקיד של מוקד שירות יהיה שיווקי: כמו למשל כאשר מפרסמים פרטים של בית עסק, מוצר או שירות בדף נחיתה באינטרנט ומפנים את קהל היעד הפוטנציאלי למספר מסוים שמאחוריו עומד מוקד שירות פעיל.
למידע נוסף על מוקד שירות לחץ כאן.
עוד תפקיד חשוב של מוקד שירות הוא לבסס את הקשר עם הלקוחות הקיימים. כך ניתן לשמר לקוחות לאורך זמן, להציע להם ערך מוסף ולהבליט עסק ספציפי מול המתחרים שלו. היתרון הזה של העסק חשוב לא רק בטווח הקצר, אלא גם מבחינת האופן שבו מייצרים הכנסות ומגדילים את הרווחים.
חוץ מזה, התפקיד של מוקד שירות הוא לשפר את המוניטין. אמנם יחסי ציבור ומוניטין הם לא משהו שקל למדוד, אבל אפשר לראות בבירור את ההבדל בין בית עסק שיש לו מוקד שירות פעיל לבין כזה שלא מציע מוקד דומה עבור הלקוחות שלו.
כמה עולה לבית עסק להפעיל מוקד שירות?
מה שרבים מבין בעלי העסקים לא מביאים בחשבון זה את ההיבט המשתלם של הפעלת מוקד שירות. במילים אחרות, הפעלה של מוקד שירות היא בכלל לא הוצאה כספית גבוהה. יתרה על כך, כל בית עסק יכול כיום לנצל את היתרונות השונים של מוקד שירות תוך כדי שהוא מזמין אות במודל של מיקור חוץ.
מודל של מיקור חוץ מאפשר לכל בית עסק לדעת כמה הוא משלם בחודש על מוקד שירות. בתמורה, החברה שמקבלת את התגמול מכשירה עובדים, מסמיכה ומדריכה אותם לתת שירות בשם העסק.