הנושא של הפעלת מרכזיה בבית העסק, יהא תחום העיסוק שלו אשר יהיה, הוא חשוב ביותר לכל הדעות ויש לו השפעה על המענה המקצועי של אותו בית עסק מן הסתם. עסקים רבים בישראל, גדולים כקטנים, בוחרים כיום ליהנות מהיתרונות של מרכזיה וירטואלית. חשוב מאד לציין, כי להתקנה של מרכזיה וירטואלית יש שפע של יתרונות עבורכם – גמישות, יעילות, מקצועיות, חיסכון בזמן וגם חיסכון בכסף! כך בעצם, כל אחד יכול להפיק את היתרונות ממנה, שכן לא משנה אם אתם מפעילים מוקד בתוך מתחם אחד בלבד וכוללים חמש שלוחות בתוכו, או שיש לכם מוקד ארצי ענק, עם 90 שלוחות – תמיד המרכזיה הווירטואלית תהיה התשובה הטובה ביותר עבורכם.
ממה נגזרת היעילות?
בכדי להבין מדוע ההתקנה של מרכזיה וירטואלית נחשבת יעילה וזולה, מספיק פשוט להביט על דרכי הפעולה שלה. מרכזיה וירטואלית כשמה כן היא. המרכזיה עצמה, מבחינת החומרה לא נמצאת כלל בשטח של העסק שלכם. למה הדבר דומה? לשירותי הענן שאתם מקבלים לעתים בתחום המחשוב – כאשר אתם משתמים בשרת חיצוני, ומאחסנים עליו מידע. כך גם בעצם כל המידע שנמצא בקווי הטלפון – יושב על שרת חיצוני לעסק, ואתם מקלים את עמדות הקצה. כמובן שאתם מקבלים גישה חופשית לחלק שלכם בתוך המרכזיה החיצונית, יכולים לדלות מידע, לשלוף הקלטות, להאזין לשיחות, להגדיר מדרג מסוים של שלוחות, ולבצע עוד שורה ארוכה של פעולות.
משפיע על המחיר
שיטת עבודה זו של מרכזיה וירטואלית משפיעה גם על המחיר שלה. העבודה עם מרכזיה וירטואלית, מאפשרת לכם ליהנות ממחירים הרבה יותר זולים מאשר אלו של מרכזיה רגילה. מדוע? משום שאינכם צריכים לרכוש בעצמכם את החומרה – ואתם בעצם רוכשים חלק מתוך מרכזיה קיימת, ומוקצה לכם מקום. כך, אם יש לפתע צורך בפחות שלוחות – אפשר לנדות מנויים, וכך גם לשלם פחות. אם יש צורך במנויים נוספים – מוסיפים, ומשמים יותר, אך יש לזכור שלא הייתם צריכים לרכוש חומרה, ולכן תוספת המחיר היא יותר נמוכה במקרה של מרכזיה וירטואלית.