אנשי עסקים המעוניינים לבנות מצגת למשקיעים מחו"ל צריכים לזכור שמדובר על משימה מורכבת. משקיעים המגיעים מארצות הברית, אירופה או המזרח לא דוברים את השפה העברית וגם התרבות שלהם שונה לחלוטין. המצגת צריכה להתאים תחומי העניין של המשקיעים ולעולם ממנו הם באים. מצגת למשקיעים בחו"ל חייבת להדגיש את היתרונות של מוצרים מסוימים בהשוואה לשאר השירותים, להצביע על הערך המוסף שלהם ולהניע לפעולה. מצגת קצרה וברורה עדיפה על מצגת ארוכה ותמיד כדאי ללוות אותה בהרצאה פרונטאלית.
יש הרבה סיטואציות בהן ניתן להשתמש במצגת למשקיעים. הנסיבות הנפוצות כוללות פגישה עסקית במשרדי החברה בארץ, נסיעה לפגישות בחו"ל או בילוי משותף וארוחת ערב. המצגת חייבת להתאים לאופי הפגישה ולמקום. יש לוודא אמצעים טכניים מתאימים להצגה נוחה ולהשתמש במידת הצורך בשירותי תרגום או כתוביות. בנוסף, להרבה משקיעים מחו"ל אין סבלנות לראות את כל המצגת. במצב כזה חשוב להדגיש את הנקודות המרכזיות כבר בשקפים הראשונים ולא לחכות לסוף.
טיפים לבניית מצגת למשקיעים
מצגת איכותית ומקצועית מעלה את סיכויי ההשקעה ויכולה לעזור לגייס הון על סך מאות אלפי שקלים. על מנת לבנות מצגת כזו כדאי להחליט על סדר עדיפויות, להתייעץ עם אנשי מקצוע ולהקפיד על ניסוח והגהה. יש לוודא שכל המונחים הטכניים מתורגמים בצורה נכונה וחשוב מאוד להראות את המצגת לפחות למספר אנשים לפי הפגישה.
מי שחושש להראות מצגת למשקיעים פנים מול פנים יכול לשלוח אותה בדואר אלקטרוני. עם זאת, העברה של מצגת בצורה כזו לא באה על חשבון השקעה בעיצוב. כדאי לאסוף משובים על המצגת ולתקן ליקויים גרפיים או טקסטואליים. כל פרט במצגת חייב לשרת את הרעיון הכללי ואת מטרת הפגישה עם המשקיעים מחו"ל.