מרכזיה חכמה היא מרכז של טלפונים. המרכזיה מרכזת לתוכה את כל השיחות המתקבלות לעסק או לארגון ומנתבת אותם לשלוחות הרצויות. כל חלק בעסק או בארגון מקבל נקודה משלו כאשר הלקוח מתקשר למספר אחד ומשם הוא מנותב ליעד הנדרש לו. מרכזיה חכמה מאפשרת לכל לקוח להגיע ליעד הנדרש או לחילופין לקבל מענה במקרה והיעד אליו התקשר תפוס.
למידע נוסף לגבי מרכזיה חכמה לחץ כאן.
אלו עסקים משתמשים במרכזיה?
למעשה, כל עסק אשר יש לו יותר מעמדת מענה אחת, יכול להרוויח משימוש במרכזיה. מרכזיה חכמה מיועדת לשרת את הארגון ואת הלקוחות כאחד. תכנון נכון של המרכזיה יאפשר לעסק לקבל את כל השיחות הנכנסות, לא לפספס אותם בשל עמדה תפוסה ויהיה שימושי ללקוחות שתמיד יקבלו מענה ללא צורך להתקשר שוב ושוב לעמדה תפוסה. יתרון נוסף הוא מספר אחד, הלקוחות מתקשרים למספר אחד בלבד ומשם הם מופנים לעמדה הרצויה להם.
מרכזיה חכמה בארגונים
ארגונים רבים משתמשים במרכזיה חכמה. החל מארגונים ממשלתיים, בתי ספר ועד עמותות ובנקים, כאשר המשותף לכולם הוא הרצון לקבל את כל השיחות הנכנסות ולשלוט בהן ככל הניתן. השיחות מתקבלות למרכזיה עצמה ומשם הן מופנות למקום הרצוי, לרוב על פי הקשת מקשים על ידי המתקשר. במידה והעמדה הרצויה תפוסה, המרכזיה תעביר את המתקשר הלאה והעמדה הבאה תוכל לתת לו שירות או לחילופין לקחת ממנו הודעה ולתת לו שירות מהעמדה הרצויה כשזו תתפנה.
תוספות
מרכזיה חכמה יכולה לשרת את העסק והארגון על כל צרכיו, היא מפנה שיחות לעמדות המבוקשות, מפנה שלוחה תפוסה לשלוחה אחרת פנויה, ניתן לתכנן אותה כך שתקליט את השיחות וכמו כן היא כמובן מקשרת בין העמדות השונות, אשר לא חייבות בהכרח להיות באותו מקום, עמדת שיחה יכולה להיות אפילו בבית של המנכ"ל.