מתכננים להכין מצגת עסקית? ישנם חמישה כללים שיעזרו לכם ליצור מצגת טובה יותר, כזו שתעניין את הצד השני ותעזור לכם להשיג את המטרה שלכם.
כלל ראשון – הגדירו את המטרה של המצגת
השלב הראשון בהכנת המצגת צריך להיות הגדרה של המטרה. המטרה יכולה להיות מכירה של רעיון, מציאת משקיע או כל דבר אחר והמצגת חייבת להתחשב במטרה ולהשיג אותה.
כלל שני – בררו כיצד הצד השני יראה את המצגת
הדרך בה הצד השני יראה את המצגת תשפיע על ההכנה שלה. אם הצד השני מקבל את המצגת במייל יש להכין מצגת פשוטה ככל האפשר וללא אלמנטים אשר עלולים שלא להיפתח בשל אי הבנה שהם שייכים למצגת.
כלל שלישי – דעו מה הזמן שעומד לרשותכם
כיבוד הזמן של הצד השני יאפשר לכם להעביר את המסר שלכם. מצגת עסקית היא מצגת שיש שבה שני צדדים; מי שמציג ומי שמסתכל על המצגת. הזמן של מי שרואה את המצגת יכול להיות קצר מאד ולכן יש לשמור על ענייניות של המצגת.
כלל רביעי – עשו חיבור בין החברה לבין המצגת
מצגת עסקית היא מצגת שמייצגת חברה או גוף עסקי. לכן חשוב מאד להשתמש במיתוג של העסק גם במצגת. הדבר צריך לבוא לידי ביטוי בכל פרט כולל הצבעים של המצגת, התמונות ואפילו סוג הגופן שבו משתמשים.
כלל חמישי – חשבו על הפרטים הקטנים
הפרטים הקטנים של מצגת עסקית יכולים לפעמים להיות קטנים מאד וכאן הכוונה היא לכתב ולאלמנטים השונים של המצגת. אם אתם רוצים שהצד השני יתעמק במצגת שלכם ויבין מה עשיתם, אתם חייבים להתאים עבורו את גודל הכתב ואת האלמנטים כך שהוא יוכל להבחין בהם.