אם אתם תוהים איזו מרכזיה כדאי לכם לרכוש עבור בית העסק שלכם, נראה כי התשובה לכך כיום ברורה יותר מאי פעם – מרכזית סנטריקס. אם כן, מרכזית סנטריקס היא מרכזיה ייחודית בכך שהיא אינה מוצבת או מותקנת בבית הלקוח, אלא אצל נותן השירות אשר מתפעל ומתחזק אותה, כאשר בבית הלקוח יש רק ציוד תקשורת קצה כמו טלפונים וכדומה. את המרכזיה ניתן לחבר למרכזית IP, וליצור שילוב טוב ביותר אשר מאפשר מתן פתרונות תקשורתיים ייחודיים אשר מטבע הדברים לא ניתן להשיג בכל אחת מן המערכות הללו כאשר הן פועלות בנפרד.
התכונות הכלליות והבסיסיות של סנטריקס הן:
- השקעה קטנה – ברכישת מערכת סנטריקס מדובר על השקעה הכספית קטנה יותר ממערכות אחרות מכיוון שנותן השירות הוא הבעלים של ציוד התקשורת, ועל כן העלויות קטנות יותר מרכישת כל מערכת אחרת, כמו מערכת מפתח, מרכזיה מסורתית או אפילו מרכזית IP רגילה.
- שירות בהדרגה – השירות של סנטריקס מאפשר ללקוח לרכוש מספר קווים מסויים בתחילת ההתקשרות, אבל הוא יכול להוסיף או להסיר קווים לפי הצרכים המשתנים שלו. במרכזיה מסורתית, למשל, אין חיסכון בעלויות מכיוון שהציוד כבר נרכש מראש ובהוספה יהיה צורך ברכישת כרטיסים נוספים עבור המרכזיה וכדומה.
- פשטות השירות – שירות סנטריקס אחראי על ההתקנה וההגדרה של השירות מול הלקוח, בעוד שבהתקנת מערכת רגילה הלקוח מקבל על עצמו אחריות זו.
- תפעול ותחזוקה – נותן השירות אחראי על התפעול והתחזוקה של המערכת, הכוללת גם הוספת קווים או החלפת רכיבים פגומים. ברכישת מרכזיה רגילה הלקוח הוא שאחראי על אלמנטים אלה.
- אפשרויות שדרוג – נותן השירות של סנטריקס רואה בשדרוג המערכת חלק מהשירות השוטף שלו ואלה מאופיינים בשידרוג מאנלוגי ל IP וגם שדרוגים שגרתיים כמו התקנת מתג חדש להוספת תכונות חדשות למערכת וכדומה.
- אמינות המערכת – נותן השירות של מערכת סנטריקס פועל במהלך כל שעות היממה ומסוגל להגיב באופן מיידי לכל תקלה או כשל במערכת.
- ציוד סטנדרטי – שירות מערכת זו משתמש בפרוטוקולים סטנדרטיים עבור הציוד ויש ציוד קצה מגוון וזול לשירות זה.